Stručný popis předmětu:
Předmětem veřejné zakázky je doplnění svodidel v nebezpečných místech a nehodových úsecích s cílem zvýšit bezpečnost na těchto trasách. V místech potřeby budou provedeny úpravy krajnic pod svodidly seřezáním s odhozem do příkopu. Součástí je vytýčení podzemních sítí a DIO.
Popis produktu:
Jedná se o výměny a nové instalace svodidel silničních ocelových jednostranných s úrovní zadržení N2. Požadavek na úroveň zadržení N4 od OÚ Kotenčice nemá oporu v zatížení ani významu silnice, podle sčítání dopravy je celková ztěž v obci do 2 500 voz./24 hod, průjezd nákladních vozidel činí celkem pouhých 246 z toho těžkých nákladních 16.
Postup prací:
Instalace:
Jednostranná silniční ocelová svodidla s úrovní zadržení N1 a N2, které jsou za hranicí životnosti budou demontována a odvezena do výkupny ocelového šrotu, příjem za šrot je příjmem zadavatele. V navržených trasách je řada lanových svodidel, kotvených do betonových sloupků, tyto budou vybourány a odvezeny na skládku. Takto uvolnění místa budou osazena novými silničními ocelovými jednostrannými svodidly s úrovní zadržení N2.
Přehled jednotlivých úseků výměny svodidel je uveden v příloze Soupis prací – výměna svodidel. V nově instalované lokalitě bude instalováno ocelové jednostranné silniční svodidlo rovněž s úrovní zadržení N2. Soupis těchto lokalit je v příloze Soupis prací a označen jako instalace nových svodidel. Celkem bude provedena výměna v délce 2 990 m a vybourání představuje 982 m původních svodidel. Žlutě podbarvené úseky nejsou zahnuty do této zakázky. Pořadí ve kterém požaduje zadavatel provádět úseky je stanoven pořadím v tabulce.
Popis kritického místa
Z hlediska bezpečnosti provozu byla vybrána místa, kde je vysoké potencionální nebezpečí vyjetí vozidel ze silnice, pádu do hlubokých roklí nebo vodních toků a nádrží či střetu vozidla s pevnou překážkou. Všechny lokality byly konzultovány s DI PČR nebo přímo plynou z požadavků Policie a jejich instalace je nadmíru žádoucí.
Kvalitativní provedení
Provedení bude odpovídat platné vyhlášce MDS č. 104/1997 Sb., kterou se provádí zákon o pozemních komunikacích a budou osazena na základě ČSN 73 6101, další podrobnosti viz Politika jakosti MD ČR - www.pjpk.cz konkrétně TP 114,TP129, TP63, TP101, TP106, TO 128, TP139 a TP 140.
Dopravní inženýrské opatření
DIO bude zajišťováno v souladu s požadavky KSUS a požadavky Ministerstva dopravy na rozšíření schémat z TP 66 a příručky „Označování pracovních míst na dálnicích a silnicích.“
Vliv stavby na krajinu, zdraví a životní prostředí
Vzhledem k charakteru akce se nepředpokládá negativní dopad na životní prostředí. Navržené změny se týkají bezpečnosti silničního provozu, kde se předpokládá zlepšení. V rámci této stavby se nemění krajinný ráz či způsob využití území.
Bezpečnost práce
Bezpečnost práce při výstavbě se musí řídit dle nařízení vlády č. 591/2006 Sb.
Nabídky, resp. žádosti o účast podávat na:
prostřednictvím elektronického nástroje E-ZAK (https://zakazky.kr-stredocesky.cz)