Stručný popis předmětu:
Bude třeba provést obnovu asfaltového krytu vozovky včetně lokálních sanací (převážně v krajích vozovky) s obnovou konstrukčních vrstev až na úroveň pláně a úpravy aktivní zóny, obnova a doplnění vodorovného dopravního značení plastem, včetně předznačení barvou. Je navrženo odfrézování živičného krytu v tl. do 100 mm v celé ploše s následným odkupem recyklátu zhotovitelem, spojovací postřik sil. emulzí v množství do 0,5 kg/m2, asfaltový beton pro ložné vrstvy ACL 16+ tl. 60 mm, spojovací postřik asfalt. emulzí v množství do 0,5 kg/m2, asfaltový beton pro obrusné vrstvy ACO 11+ tl. 40 mm. V místech lokálních poruch bude provedeno dofrézovaní živičných vrstev v předpokládané mocnosti 100 mm a následné odtěžení degradovaných konstrukčních vrstev v tl. 300 mm včetně odvozu na skládku. Konstrukční vrstva ŠDa ve dvou vrstvách, spojovací postřik sil. emulzí v množství do 1,0 kg/m2, asfaltový beton pro ložné vrstvy ACP 16+ tl. 50mm. Konstrukce nových zpevněných ploch vozovek jsou navrženy v souladu s technickými podmínkami TP170 „Navrhování vozovek pozemních komunikací”, schválenými MD ČR – OPK pod č.j. 517/04-120-RS/1, včetně Dodatku TP170 schváleného MD ČR - OSI pod č.j. 682/10-910-IPK/1 s účinností od 1.9.2010, za předpokladu dodržení standardních návrhových podmínek. Tyto podmínky zejména únosnost zemní pláně, namrzavost, vodní režim a další je potřeba ověřit na místě samém příslušnými zkouškami. Před pokládkou jednotlivých vrstev je třeba, aby povrch podkladní konstrukce byl čistý, suchý, zbavený prachu a všech mechanických nečistot. Napojení konstrukčních vrstev bude provedeno ve spáře s odstupňováním jednotlivých konstrukčních vrstev, spára bude následně proříznuta a zalita asfaltovou zálivkou dle TP 115. Při provádění konstrukcí je nutné zajistit také kvalitní vodorovné spojení jednotlivých konstrukčních vrstev – použít spojovací postřiky a nátěry ze živičné emulze v dostatečném množství a kvalitě v souladu s ČSN 73 6129 Stavba vozovek – Postřikové technologie. Veškerý materiál použitý do díla musí odpovídat příslušným ustanovením ČSN a TP. Pro hutněné asfaltové vrstvy ČSN 73 6121 a ČSN EN 13108, štěrkové podsypy ČSN EN 13285, ČSN 73 6126. Náležitou pozornost je třeba věnovat úpravě zemní pláně, zejména zabránit jejímu zvodnění. Z toho důvodu je důležité začít s realizací a pokládkou navržených konstrukcí zpevněných ploch v těsné návaznosti na její definitivní úpravu. Minimální hodnotu modulu přetvárnosti z druhého zatěžovacího cyklu zkoušky deskou stanoví dokumentace ve smyslu TP 170. Na základě měření hodnot modulů na pláni v rámci provádění objektu musí v případě nedodržení minimálních předepsaných hodnot dodavatel v součinnosti s geologem stanovit optimální způsob sanace pláně. Zvláštní pozornost je třeba věnovat požadavkům na aktivní zónu komunikací v tloušťce 0,5 m. Pokud se v aktivní zóně vyskytuje zemina, která nesplňuje požadavky ČSN 73 6133 tabulka 1 a 4.1.3 pro přímé použití bez úpravy, musí se provést její úprava nebo odstranění a nahrazení jiným vhodným materiálem. V případě, že se mechanicky upravuje pevná jemnozrnná zemina v aktivní zóně zářezu, je třeba nejprve provést nakypření frézou před navezením vrstvy zlepšující hrubozrnné zeminy. Možnost použití vytěžených materiálů posoudí odpovědný geotechnik na základě vhodnosti dle ČSN 73 6133 v průběhu provádění stavební činnosti dle konkrétních podmínek na stavbě. Doporučení na vylepšení vlastností zemin a přesné určení sanace bude stanoveno až na základě naměřených hodnot deformačních modulů na zemní pláni a na základě posouzení jednotlivých typů zemin zastižených v zemní pláni. Nezpevněná krajnice šířky min. 0,5m bude očištěna od nezpevněných nánosů vč. odvozu na skládku a provedena recyklátem tl. 0,10 m frakce 0-22 a pro zajištění řádného odvodu srážkové vody z povrchu komunikace bude upravena do úrovně min. – 3 cm pod úroveň přilehlé vozovky. Navrhované vodorovné dopravní značení – vodící čára V4 v šířce 0,125 m bude provedena jednotným způsobem na celém úseku s plynulým přechodem na stávající vodorovné dopravní značení v navazujících úsecích pozemních komunikací. Vodorovné dopravní značení bude provedeno 2x, nejprve barvou a poté plastem. Finální úprava vodorovného dopravního značení bude provedeno dvoufázově z materiálů dlouhodobé životnosti (plast – minimální zaručená životnost 3 roky). Vodící čáry musí být profilované a/nebo strukturální (nehlučná úprava) pro zajištění odtoku vody a s retroreflexní úpravou se zvýšenou viditelností v noci a v podmínkách za vlhka a za deště – typ II dle TP 70 „Zásady pro provádění a zkoušení vodorovného dopravního značení na pozemních komunikacích“. Značení bude provedeno v barvě bílé. Na základě provedených jádrových vývrtů na zjištění polycyklických aromatických uhlovodíků (PAU) souladu s vyhláškou 130/2019 Sb. a ČSN EN 14899 byly lokálně zastiženy tyto látky (ZAS-T4) v úseku v hl. konstrukce pod 125mm. Tudíž nebezpečný materiál konstrukce vozovky zjištěný zhotovitelem na základě provedeného vzorkování a zkoušení na přítomnost PAU dle vyhl. Č. 283/2023, bude těžený separovaně a uskladňován v souladu s platnými zák. jako nebezpečný odpad. Součástí dodávky je geodetické zaměření skutečného provedení stavby před zahájením, v průběhu a po dokončení stavby včetně zaměření lokálních sanací, zjištění a vytyčení inž. sítí, provedení vzorkování a zkoušení na přítomnost PAU dle vyhl. Č. 283/2023. Návrh DIO: Stavební práce budou probíhat za celkových uzavírek dílčích úseků silnice III/2421 dle schváleného DIO, jehož projednání je součástí zakázky. Detailní návrh přechodného dopravního značení, včetně stanovení objízdných tras a projednání s dotčenými orgány státní správy bude proveden až po vydání finálního harmonogramu stavebních úprav a záborů zhotovitelem stavby.
Nabídky, resp. žádosti o účast podávat na:
prostřednictvím elektronického nástroje E-ZAK (https://zakazky.kr-stredocesky.cz)