Stručný popis předmětu:
REKONSTRUKCE komunikace II/608 je obnova a zesílení krytu vozovky Stávající vozovka je živičná. V celém úseku dojde k obnově krytu vozovky a částečně k obnově podkladních vrstev. Odvodnění je provedeno v extravilánu na okolní terén a v intravilánu pomocí uličních vpustí do stávajícího kanalizace.
V celém úseku nová šířka komunikace respektuje stávající stav. V celé délce mimo obce bude upravena nezpevněná krajnice v šíři 0,75m. Lokálně, v místě nedostatečné šířky, bude nezpevněná krajnice v šíří 0,5m. Oprava krajnic se provede v rámci údržbových prací na silnici II/608. Oprava krajnic není součástí stavebního povolení. Součástí stavby je pročištění, či případná obnova odvodňovacího systému (vpusti, žlaby, příkopy), podle potřeby doplnění nového odvodnění, oprava propustků a mostů. Na celém úseku se obnoví vodorovné a dopravní značení, svislé se vymění a dle potřeby doplní. Bude obnoven, resp. doplněn záchytný systém (svodidla, směrové sloupky). Bude provedeno kácení křoví, keřů a stromů v nutném rozsahu. Uvedené komunikace v rozsahu km 1,960 (za okružní křižovatkou Zdiby) – km 14,800
(Veltrusy). Oprava silnice je navržena na základě diagnostického průzkumu. Dle průzkumu je celá trasa rozdělena na úseky a proveden návrh opravy. Součástí je i rekonstrukce mostu č. Most 608-007 převádí silnici II/608 přes místní potok Černávka v obci Kozomín. Stávající most je tvořen s 11 kusů železobetonových prefabrikovaných rámů typu IZM 3/1,5m uloženými na podkladním betonu a štěrkopískovém polštáři. Přes nosníky je provedena zásypová vrstva zeminy, na které je vozovkové souvrství. Křídla a čelní zdi jsou monolitické, železobetonové opatřené stříkanou omítkou. Křídla jsou kolmé, gravitační, patrně založena na základových pásech. Chodníky na mostě nejsou. Římsy jsou monolitické železobetonové, nasazené na čelní zdi a křídlech v šířce 0,6m a 0,96m. Zábradelní svodidlo je atypické, bez výplně, složené so svodnice typu NH, sloupky z U profilu a 1 trubkového madla. Stávající most z roku 1990, který se nachází podle hlavní prohlídky ze dne 11/10/2010 (zpracovatel Ing. Rušar Jaromír) ve stavu IV – uspokojivý (pro nosnou konstrukci i pro spodní stavbu), bude pro svou vyhovující zatížitelnost rekonstruován v rozsahu příslušenství mostu. Na základě doporučení HLP je navržena rekonstrukce mostu spočívající ve výměně mostního svršku a mostního vybavení (nové žb. římsy, izolace NK a křídel, vytvořeni spádového betonu na NK, vozovkové vrstvy, nové ocelové zábradelní svodidlo) a úpravu dna v dolní příčle pro stávající vodoteč, detailně viz níže. Sanací mostního objektů a dna potoka nedojde ke zmenšení průtočných profilů.
Nabídky, resp. žádosti o účast podávat na:
prostřednictvím elektronického nástroje E-ZAK (https://zakazky.kr-stredocesky.cz)
Bc. Lukáš Balog
email: lukas.balog@ksus.cz
tel: 778 531 990