Veřejná zakázka: Zjištění stavu vybraných úseků silnic III.třídy a vypracování plánů údržby a oprav

Informace o veřejné zakázce

fáze zadávacího řízení Uzavřeno
Uzavřeno.
DBID: 1151
Systémové číslo: P17V00000435
Evidenční číslo zadavatele: VZ-308/17
Datum nákupu / nabídek: 18.08.2017 09:00

Název, druh veřejné zakázky a popis předmětu

  • Název: Zjištění stavu vybraných úseků silnic III.třídy a vypracování plánů údržby a oprav
  • Druh veřejné zakázky: Služby

Stručný popis předmětu:
Předmětem výše uvedené veřejné zakázky je:

A) dodávka dat o stavu vybraných úseků silnic III.třídy Středočeského kraje o celkové délce 2 680km

- Měření proměnných parametrů (povrchových vlastností) vozovek
- Pořízení fotodokumentace vozovky a jejího nejbližšího okolí (2D snímky vozovky šikmé snímky z přední a zadní kamery)
- Pasportizace poruch vozovek, analýza vybraných typů poruch
- Klasifikace stavu vozovek
- Výpočet plánů údržby a oprav vozovek na 5leté období a jejich optimalizace

B) Zpřístupnění dat o stavu silnic ve webové aplikaci/aplikacích používaných zadavatelem

Pořízená data o stavu silnic, pořízená fotodokumentace, klasifikace stavu a plány údržby a plány oprav vozovek budou zpřístupněna v aplikacích:
- Aplikace pro vizualizaci získaných dat měření proměnných parametrů (povrchových vlastností) vozovek, klasifikace stavu, plánů oprav a údržby, pořízené fotodokumentace, zobrazení v mapě, reporty
- Aplikace pro práci s vypracovanými plány údržby a oprav, výběr úseků k realizaci, zobrazení v mapě, reporty
1. Požadavky na realizaci zakázky
Zadavatel požaduje splnění následujících požadavků na měřící zařízení, zpracování dat, výstupy a aplikace.
1.1. Požadavky na dodávku dat o stavu vybraných úseků silnic
III. třídy Středočeského kraje
1.1.1. Předpisy a normy
Měřící zařízení pro měření povrchových vlastností vozovek musí splňovat požadavky následujících předpisů:
• ČSN 73 6175 Měření a hodnocení nerovností povrchů vozovek.
• ČSN 73 6177 Měření a hodnocení protismykových vlastností povrchů vozovek.
• ČSN EN 13036-6 Povrchové vlastnosti vozovek pozemních komunikací
a letištních ploch – Zkušební metody – Část 6: Měření příčných a podélných profilů nerovnosti a megatextury.
• ČSN EN 13036-8 Povrchové vlastnosti vozovek pozemních komunikací
a letištních ploch – Zkušební metody – Část 8: Stanovení parametrů příčné nerovnosti.
• ČSN EN ISO 13473-1 Popis textury vozovky pomocí profilů povrchu – Část 1: Určování průměrné hloubky profilu.
• ČSN ISO 13473-2 opis textury vozovky pomocí profilů povrchu – Část 2: Terminologie a základní požadavky vztahující se k analýze profilu textury vozovky.
• ČSN ISO 13473-3 Popis textury vozovky pomocí profilů povrchu – Část 3: Specifikace a klasifikace profilometrů.
Klasifikace a hodnocení proměnných parametrů a poruch bude provedena v souladu s:
• TP 82 Katalog poruch netuhých vozovek.
• TP 87 Navrhování údržby a oprav netuhých vozovek.
1.1.2. Požadovaná data
Dodavatel naměří, zpracuje a dodá požadovaná data.
Rozsah měření – na silnicích III. třídy budou data měřena jen v jednom jízdním směru (v průběžném jízdním pruhu). V křižovatkách budou měřeny jen průběžné pruhy, nikoliv pruhy odbočovací, připojovací atd.
Na silnicích III. třídy:
• podélná nerovnost IRI,
• makrotextura v obou jízdních stopách a uprostřed mezi jízdními stopami (střední hloubka profilu povrchu vozovky MPD),
• příčná nerovnost – hloubka vyjeté koleje a hloubka vody ve vyjeté koleji,
• poruchy vozovky,
• georeferencované 2D kolmé snímky povrchu vozovky samostatně a rovněž s infrastrukturou reprezentací klasifikovaných poruch pomocí vektorů.
• georeferencované šikmé snímky z přední kamery (celkový pohled na komunikaci) a zadní kamery (pohled na vozovku),
• klasifikace stavu vozovek 1-5,
• plány údržby a oprav vozovek na 5leté období, jejich optimalizace. Na základě nasbíraných dat provede zhotovitel výpočet finančního plánu – optimálního řešení údržby a oprav bez omezení finančních prostředků
a následně výpočet optimalizovaného finančního plánu na základě dostupných finančních zdrojů ve variantách dle požadavků objednatele.
• výstupem bude zpráva (textová část, tabulky, grafy, mapy) ve
3 vyhotoveních a digitální podobě ve formátu PDF.
1.1.3. Požadavky na měření polohy, vzdálenosti a orientace senzorů pomocí systému GNSS/INS
Všechna naměřená data musí být lokalizována v souřadnicích X, Y a Z. Z toho důvodu musí být měřící zařízení vybaveno GNSS/INS jednotkou, která poskytuje přesná data o náklonu, směru a poloze senzorů (souřadnice X, Y a Z a úhly orientace) včetně míst, kde jsou satelity blokovány nebo rušeny (mezi budovami, mezi stromy atd.). Systém musí být propojen na odometr (DMI) pro doplňkové určování ujeté vzdálenosti.
1.1.4. Požadavky na měření podélného profilu a podélné nerovnosti
Měřící zařízení podélného profilu a podélné nerovnosti musí měřit dva podélné profily, umístěné v předpokládaných jízdních stopách vozidla. Zařízení musí odpovídat normě ČSN EN 13036-6, klasifikace zařízení musí být 1L1111:
• Třída přesnosti měření ujeté vzdálenosti: třída 1 ( 0,05 %)
• Třída vertikálního rozlišení v podélném směru: třída 1 ( 0,2 mm)
• Třída kroku vzorkování v podélném směru třída 1 ( 50 mm)
• Třída kroku záznamu vzorkování v podélném směru: třída 1 ( 100 mm)
• Třída horní hranice velkých vlnových délek: třída 1 ( 100 mm)
Výstupem z měření podélného profilu bude:
• Mezinárodní index nerovnosti IRI (m/km) z obou jízdních stop.
1.1.5. Požadavky na měření makrotextury
Měřící zařízení pro měření makrotextury (profilometr) musí být schopno měřit minimálně ve třech profilech, a to v obou jízdních stopách vozidla a uprostřed mezi jízdními stopami.
Měření profilu makrotextury, pro určení průměrné hloubky profilu MPD musí být v souladu s nejnovější verzí STN EN ISO 13473-1.
Výstupem z měření makrotextury bude:
• Makrotextura (střední hloubka profilu povrchu vozovky MPD) ve třech profilech.
1.1.6. Požadavky na měření příčného profilu a vyjetých kolejí
Měřící zařízení pro měření příčného profilu musí umožnit měření v jízdním pruhu šířky min. 4,0 m.
Profily budou měřeny bezkontaktním způsobem podle nejnovější verze z ČSN EN 13036-6.
Tato klasifikace je lepší než nebo rovno 1T31111, a to:
• Třída přesnosti měření ujeté vzdálenosti: třída 1 ( 0,05 %)
• Třída vertikálního rozlišení v příčném směru: třída 3 ( 1,5 mm)
• Třída kroku vzorkování v příčném směru třída 1 ( 75 mm)
• Třída kroku opakovaného vzorkování: třída 1 ( 1 m)
• Třída kroku záznamu opakovaného vzorkování v příčném směru: třída 1 ( 5 m)
• Třída přesnosti měření sklonu v příčném směru: třída 1 (  0,15 %)
Naměřená data musí být zpracována:
• Určení vyjetých kolejí podle principu měření „metodou latí“.
• Vodorovné dopravní značení musí být z příčného profilu odfiltrováno, aby byl získán čistý příčný profil.
Výstupem z měření příčného profilu bude:
• Parametr hloubka vyjeté koleje R.
• Parametr teoretická hloubka vody W.
1.1.7. Požadavky na sběr poruch vozovek a snímky silnice
Sběr poruch bude prováděn jednou z metod podle TP 82 Katalog poruch netuhých vozovek.
Součástí sběru musí být také pořízení 2D kolmých snímků vozovky v požadované kvalitě, provedení analýz a vektorizace vybraných typů poruch.
Součástí sběru musí být také pořízení šikmých snímků silnice a jejího nejbližšího okolí v požadované kvalitě.
Požadavky na 2D kolmé snímky povrchu vozovky
• Snímat a zobrazovat se musí pás šířky min. 4 m. Rozlišení musí být dostatečné pro vizuální identifikaci trhlin od šíře 2 mm.
• Výsledný snímek musí být ortogonální, Je požadována identická kvalita obrazové dokumentace jak při slunečním osvětlení povrchu, tak při zastíněné obloze, popř. v podjezdech nebo tunelech.
• Rozměry snímané části vozovky na jednom snímku musí být šířky minimálně 4,0 m a délky 10,0 m. Alternativně mohou být snímky rozměru 4x5 m. (š x d).
• Snímky mohou být barevné nebo černobílé.
• Snímky musí být zhotoveny v následujících požadovaných variantách:
o samotné kolmé snímky bez vyznačených a identifikovaných trhlin, výtluků a koroze povrchu,
o snímky s vizualizací detekovaných trhlin, výtluků a koroze povrchu, podle jejich závažnosti, ve své přesné poloze, tvaru a ploše.
• Snímky musí být přesně lokalizovány ke staničení ULS a GPS souřadnicím.
• Současně s kolmými snímky musí být pořizovány snímky ze dvou externích kamer, které snímají v šikmém pohledu povrch vozovky před vozidlem a za vozidlem. Parametry snímků z externích kamer jsou popsány dále v textu.
Požadavky na detekci a vyhodnocení trhlin, výtluků a koroze povrchu
• Analýzou nasnímaných dat povrchu vozovky musí být realizována ruční nebo automatická detekce trhlin od šíře a hloubky 2 mm v celém jejich průběhu, dále detekce výtluků v jejich poloze a ploše a detekce koroze povrchu v její poloze a ploše.
• Analýza spočívá v určení rozsahu a závažnosti poruch typu trhliny, výtluky, koroze povrchu, podle následujícího rozdělení:
o trhliny v závažnosti 1 (0 mm  š ≤ 3 mm); plocha trhlin,
o trhliny v závažnosti 2 (3 mm  š ≤ 6 mm); plocha trhlin,
o trhliny v závažnosti 3 (6 mm  š ≤ 20 mm); plocha trhlin,
o trhliny v závažnosti 4 (š  20 mm); plocha trhlin,
o výtluky v závažnosti 1 (0 mm  h ≤ 20 mm); plocha výtluku,
o výtluky v závažnosti 2 (20 mm  h ≤ 40 mm); plocha výtluku,
o výtluky v závažnosti 3 (40 mm  h ≤ 60 mm); plocha výtluku,
o výtluky v závažnosti 4 (h  60 mm); plocha výtluku,
o zalité trhliny a vysprávky (plocha zalitých trhlin a vysprávek),
o koroze povrchu (plocha vozovky zasažená korozí povrchu).
• Výstupem z detekce a vyhodnocení trhlin bude sumarizace ploch trhlin jednotlivých tříd závažnosti, které se vyskytují na sekci posuzovaného jízdního pruhu vozovky. Sekce bude totožná se sekcemi, ve kterých budou vyhodnocovány ostatní proměnné parametry (IRI, MPD…). Přehledná velikost sekce je 20 m. Současně budou analyzované trhliny, výtluky a koroze povrchu, v rozdělení podle tříd závažnosti, vizualizovány ve 2D kolmých snímcích, ve své přesné poloze, délce a ploše, jako jedna z variant 2D kolmých snímků.
Požadavky na šikmé snímky silnice a jejího okolí
Během sběru dat bude proveden také záznam fotodokumentace vozovky
a jejího nejbližšího okolí ze dvou kamer – přední a zadní kamery, formou georeferencovaných snímků po 5 m.
Požadované parametry snímků:
• Jednotlivé snímky budou pořizovány po vzdálenostech 5 m ( 0,5 m).
• Hodnota staničení snímku se bude vztahovat k místu, které protíná osa snímku.
• Ke každému snímku bude pořízena souřadnice GPS v souřadnicovém systému UTM nebo S-JSTK.
• Kamera musí být umístěna na měřícím vozidle cca 2 m nad úrovní vozovky.
• Požadované rozlišení snímku musí být min. 1920x1080 (full HD).
• Snímky musí být barevné.
1.1.8. Požadavky na vyhodnocení a klasifikaci jednotlivých parametrů
• Všechny měřené parametry budou lokalizovány k uzlovému lokalizačnímu systému ULS, pořízené snímky navíc pomocí souřadnic X, Y v souřadnicovém systému UTM nebo S-JTK.
• Všechny měřené parametry budou vztaženy ke stejným 20 m sekcím. První 20 m sekce bude umístěna vždy na začátku každého jednotlivého úseku uzlového lokalizačního systému.
• Klasifikace jednotlivých proměnných parametrů bude provedena podle příslušných norem a předpisů.
• Výsledky měření proměnných parametrů a klasifikace budou předány elektronicky v tabulkové formě (xls/dbf) a formou mapových výstupů (pdf) a v aplikacích.

1.2. Požadavky na zpřístupnění dat o stavu silnic ve webových aplikacích
Zadavatel požaduje, aby uchazeč pro zpřístupnění dat o stavu silnic zajistil ve webových aplikacích předání dat ve formátu ESRI File geodatabase (GDB). Popisy struktury GDB obdrží uchazeč před zahájením plnění smlouvy.

Postup zadání, předpokládaná hodnota

  • Postup: přímý nákup / evidence VZ
  • Předpokládaná hodnota: 1 983 200 Kč bez DPH

Zadavatel

  • Úřední název: Krajská správa a údržba silnic Středočeského kraje, příspěvková organizace
  • IČO: 00066001
  • Poštovní adresa:
    Zborovská 81/11
    15000 Praha
  • Id profilu zadavatele ve VVZ: 629632

Adresa kontaktního místa

Nabídky, resp. žádosti o účast podávat na:
Zborovská 11
150 21 Praha 5

Kontakt

Položky předmětu

Zadávací dokumentace

Veřejné dokumenty

Formuláře

URL odkazy

Plnění smlouvy na základě veřejné zakázky