Stručný popis předmětu: |
Etapa VI Silnice II/331, úsek km 10,7-13,9
Etapa VI se skládá z rekonstrukce silnice II/331 v úseku od km 10,704 provozního staničení (přibližně 96 m za koncem obce Ovčáry) po křižovatku se silnicí III/24417 vedoucí do obce Lhota a rekonstrukce mostu SO 203. Směrové vedení silnice se rekonstrukcí nezmění. Výškové řešení je navrženo s ohledem na stávající niveletu a potřebné zesílení vozovky. Niveleta silnice bude v celém úseku zvýšena minimálně o 0,05m. Výjimkou jsou úseky napojované na stávající stav. Vzhledem ke kompletní sanaci krajů vozovky bude šířkové uspořádání silnice homogenizováno do kategorie S7,5, tzn. základní šířka vozovky je navržena 6,5m. Vozovka ve směrových obloucích je vzhledem k jejich poloměru rozšířena podle ČSN 73 6101. Základní příčný sklon je střechovitý 2,5%, který se mění na jednostranný ve směrových obloucích. Vozovka je lemována nezpevněnými krajnicemi š. 0,5m, které jsou rozšířeny pro osazení svodidla na 1,50m. Návrh rekonstrukce vozovky je řešen v souladu se závěry diagnostického průzkumu. V rámci rekonstrukce dojde k odfrézování části stávajících asfaltových vrstev, k výměně konstrukce v krajích vozovky, provedení na místě recyklované vrstvy a položení nového asfaltového souvrství. V krajích vozovky bude zhotovena ochranná vrstva. Následně bude přes celou šířku vozovky provedena recyklace, na níž bude položeno nové souvrství z asfaltového betonu v tl. min.150 mm. Odvodnění vozovky je zajištěno příčným a podélným sklonem. Voda z vozovky odteče do podélných příkopů, kde bude pomocí vsakovacích žeber postupně zasakována do podloží. V úseku odřezu bude voda odvedena pomocí mělkého zpevněného příkopu do horské vpusti a následně propustkem do Křeneckého jezera. Odvodnění zemní pláně je zajištěno příčným sklonem vně zemního tělesa ev. drenáže. Součástí objektu je i obnova směrových sloupků v celém úseku.
Rekonstrukce silnice II/331 v úseku mostu SO 203, v projektovém staničení km 2,020 – 2,110 nemění směrové vedení silnice. Výškové řešení je navrženo s ohledem na stávající niveletu a potřebné zesílení vozovky. Niveleta silnice bude v celém úseku zvýšena minimálně o 0,05m. Vzhledem ke kompletní sanaci krajů vozovky bude šířkové uspořádání silnice homogenizováno do kategorie S7,5, tzn. základní šířka vozovky je navržena 6,5m. Stávající šířky vozovky se pohybují v rozsahu od 5,7m. Základní příčný sklon je střechovitý 2,5 %. Vozovka je lemována nezpevněnými krajnicemi š. 0,5 m, které jsou rozšířeny pro osazení svodidla na 1,50 m. Návrh rekonstrukce vozovky je řešen v souladu se závěry diagnostického průzkumu. V rámci rekonstrukce dojde k odfrézování části stávajících asfaltových vrstev, k výměně konstrukce v krajích vozovky, provedení na místě recyklované vrstvy a položení nového asfaltového souvrství. V místě mostu bude stávající vozovka kompletně odstraněna pro demolici a následnou výstavbu nového mostu. Následně bude vybudována nová vozovka s povrchem z asfaltového betonu, s podkladní vrstvou stmelenou cementem a ochrannou vrstvou ze štěrkodrti. V krajích vozovky bude zhotovena ochranná vrstva. Následně bude přes celou šířku vozovky provedena recyklace, na níž bude položeno nové souvrství z asfaltového betonu v tl. min.150 mm. Odvodnění vozovky je zajištěno příčným a podélným sklonem. Voda z vozovky odteče do podélných příkopů, kde bude pomocí vsakovacích žeber postupně zasakována do podloží. Odvodnění zemní pláně je zajištěno příčným sklonem vně zemního tělesa ev. do drenáže. Součástí objektu je i doplnění svodidel v úseku mostu ev. č. 331-005 a osazení nástavců na svodidla.
|