Stručný popis předmětu:
Předmětem plnění této veřejné zakázky je zpracování dokumentace na akci „Tramvajová trať Depo Písnice - Vestec – Jesenice, studie proveditelnosti a záměr EIA“
Konkrétně se jedná o zpracování studie proveditelnosti (dále jen „TES“) a oznámení záměru dle §6 zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, v rozsahu přílohy č. 4 (dále jen "Záměr EIA").
Zpracování TES a Záměru zahrnuje:
2.2.1 TES tramvajové trati Depo Písnice – Vestec – Jesenice
TES bude zpracována v rozsahu uvedeném v příloze č. 1 Smlouvy a bude zahrnovat:
- Zpracování a umístění tramvajové stanice a tratě v depu Písnice tak, aby byl umožněn přestup cestujících na linku metra D s minimálními prostoji a současně, aby bylo umožněno potencionální prodloužení a napojení této trati na kolejovou síť Dopravního podniku hlavního města Prahy (dále jen „DP“) – viz čl. 2.2.3 této Smlouvy;
- Prověření technického řešení napojení tramvajové tratě na kolejovou síť v depu Písnice pro provedení běžné (lehké) údržby tramvajových vozů;
- Prověření vybudování nové vozovny tramvají pro potřeby této tratě a navazujících tratí DP. Prověření bude zpracováno tak, aby sloužilo pro zajištění územní rezervy v rámci akt. územního plánu
Tramvajová trať bude vedena po samostatném tělese a její vedení v úseku Depo Písníce – Vestec bude koordinováno s připravovaným projektem „Komunikace STAR“ (dále jen „STAR“) – zpracovatel Ateliér projektových a inženýrských staveb, s.r.o. (APIS s r.o.). Tramvajová trať bude výhradně vedena v územním koridoru vymezeném územní plány obcí Vestec a Jesenice u Prahy pro „Metrobus“. Křížení komunikace Vestecké spojky, I. etapy bude řešeno společně s komunikací STAR prostřednictvím podjezdu
Technické řešení tramvajové trati bude zpracováno vč. přeložek rozhodujících páteřních inženýrských sítí a ostatních rozhodujících objektů do podrobností umožňující odpovědné stanovení investičních nákladů, resp. nákladů na rekonstrukce a opravy a reprodukci u variant bez projektu. Bude provedeno podrobné vyhodnocení doporučených variant včetně dopravně-technologických výpočtů, návrh etapizace výstavby provozuschopných celků, hmg. přípravy a realizace, vyčísleny investiční náklady a provedena finanční, ekonomická a riziková analýza. Technické řešení bude zpracováno tak, aby byl minimalizován zábor pozemků. Součástí technického řešení je navržení umístění měnírny (měníren) popř. dalších významných stavebních objektů vyžadujících zábor pozemků.
Vedení tramvajové trati v k.ú. Jesenice u Prahy bude zkoordinováno s připravovanou stavbou „Přeložky silnice II/101, obchvat Jesenice I. a II. etapa. Podklady a technické požadavky předá objednatel k datu zahájení prací.
Součástí ukončení tramvajové trati v Jesenici u Prahy bude návrh přestupního terminálu na autobusovou dopravu včetně návrhu na umístění parkoviště P+R.
Křížení silnic II. a III. tříd bude přednostně prověřováno mimoúrovňově.
Vedení tramvajové tratě bude přednostně prověřováno v souběhu s komunikací STAR a Přeložkou silnice II/101, obchvat Jesenice I. a II. etapa.
Celý záměr bude projednán vždy za účasti objednatele s:
Dotčenými obcemi
Zástupci ROPidu a odboru dopravy Středočeského kraje
DP
Institutem plánování a rozvoje hl. m. Prahy (dále jen „IPR“)
Součástí TES je prověření realizace odbočné větve do Dolních Břežan. Záměr bude projednán se zástupci obcí Hodkovice a Dolní Břežany. Bude prověřeno využití koridoru plánované komunikace STAR. Ukončení tramvajové trati bude provedeno ve stejném rozsahu jako ukončení tramvajové trati v Jesenici u Prahy. Záměr bude zkoordinován s připravovanou stavbou obchvatu Dolních Břežan. Zpracovatel VPU DECO Praha, a.s.
Z veškerých projednání bude proveden záznam nebo zápis, který se bude součástí dokladové části TES.
2.2.2 Záměr projektu
Na podkladě odsouhlaseného technického řešení objednatelem bude zpracován záměr projektu v rozsahu stanoveném metodikou Ministerstva dopravy včetně výpočtu ekonomické efektivnosti pro projekty v oblasti infrastruktury městské drážní dopravy (viz http://web.opd.cz/doc_folder/metodikacba/)
2.2.3 Studie napojení na kolejovou síť DP
Poskytovatel prověří napojení tramvajové tratě z Depa Písnice na kolejovou síť a to ve směru na:
a) Plánovanou tramvajovou trať v Městské části Opatov (zpracovatel Metroprojekt Praha, a.s., podklady poskytne IPR)
b) Projektovanou tramvajovou trať Levského – Nové Dvory (zpracovatel Metroprojekt Praha, a.s, podklady poskytne DP) a to za použití technické prověřovací studie prodloužení trati v oblasti MČ Libuš (zpracovatel DIPRO, s.r.o., podklady poskytne objednatele ke dni zahájení prací). V této části bude přednostně prověřena tunelová varianta od objektu „SAPA“ k tramvajové trati Levského – Nové Dvory.
Studie bude projednána vždy za účasti objednatele s:
a) Dotčenými Městskými částmi
b) DP
c) IPR
2.2.4 Záměr EIA tramvajové trati Depo Písnice – Vestec – Jesenice u Prahy
Záměr EIA bude zpracován dle §6 zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, v rozsahu přílohy č. 4 (z důvodu možného požadavku dotčených orgánů na zpracování "Dokumentace EIA" bude oznámení připravováno v rozsahu přílohy č. 4.). Poskytovatel bude při zpracování Záměru vycházet z podkladů a stanovisek zpracovaných v rámci akce „Komunikace STAR“.
Nabídky, resp. žádosti o účast podávat na:
Zborovská 11
150 21 Praha 5